Menu Zavřeno

Obsahová strategie

Tvořit obsah bez obsahové strategie je jako sázet květiny potmě. Ačkoliv budete mít kolem domu zeleno, zahrádka bude působit jako jeden velký chaos.

Obsahová strategie dá vašemu obsahu smysl a cíl.

Se mnou nebudete nahodile sázet jeden strom za druhým a čekat, až se něco stane. Vytvořím strategii, která probudí ve vaší zahradě život a přiláká to správné obecenstvo.

Obsahová strategie Ostrava - Eliška Reznerová

Co je součástí obsahové strategie?

Eliška Reznerová - Copywriting Ostrava

Měřitelné cíle – Na počátku každé strategie stojí reálné a měřitelné cíle. Může se jednat o zvýšení návštěvnosti, dosahu na sociálních sítích či navýšení prodeje určité služby. Na specifikaci cílů budeme pracovat společně ruku v ruce. Vycházet přitom budeme z vašeho očekávání a aktuálních možností (časových, finančních i technických).

Stanovení cílové skupiny a persony –  Koho chcete obsahovou strategií oslovit? Víte, kdo jsou vaši zákazníci? Pomocí průzkumu a dostupných dat stanovím cílovou skupinu, pro kterou se bude obsah tvořit. Abyste měli reálnější představu, kdo jsou vaši zákazníci, sestavím personu – model typického zákazníka. 

Tón komunikace – Často podceňovaný, a přitom velice důležitý! Tón komunikace vychází z cílové skupiny, brandu a filozofie firmy. Udává, jakým stylem komunikovat se zákazníky napříč všemi kanály – od příspěvku na sociálních sítích přes texty na webu až po e-mail s potvrzením objednávky.

Návrhy marketingových kanálů  – Vyberu vhodné marketingové kanály a typy médií, na kterých se nejčastěji zdržuje vaše cílová skupina. Navrhnu, kdy, kde, v kolik hodin a jak často oslovovat potenciální klienty. 

Eliška Reznerová - Copywriting Ostrava

Výběr vhodných formátů a publikační plány – Součástí obsahové strategie je návrh relevantních formátů a typů obsahu. Jinak řečeno, pomocí jakého obsahu oslovíme zákazníky: skrz vzdělávací články, recenze, obrázkové bannery, textovou reklamu nebo videa? S návrhem vytvořím také publikační kalendář, který poslouží jako přehledný plán toho, kdy se co má připravit a kdy publikovat.

Eliška Reznerová - Copywriting Ostrava

Metriky pro vyhodnocení – Na závěr vyberu vhodné metriky, které budu já, či jiný konzultant sledovat už od počátku spolupráce. Pomohou nám zjistit, zda se plní stanovené cíle a zároveň nám ukážou efektivitu jednotlivých kroků.  Tato data jsou důležitá pro operativní plánování a tvorbu dalších kampaní.

Průběh spolupráce

Eliška Reznerová - Copywriting Ostrava

Představení projektu – Než se pustíme do práce, pošlu vám vstupní dotazník, který mi pomůže blíže poznat váš projekt. Připravit se můžete na základní otázky týkající se vašeho podnikání, například „Máte zavedený tón komunikace?” a „Kdo je vaše cílová skupina?”.

Eliška Reznerová - Copywriting Ostrava

Nastavení podmínek spolupráce – Řekneme si navzájem svá očekávání a představíme možnosti. Na základě toho nastavíme spolupráci tak, aby vyhovovala oběma stranám.

Eliška Reznerová - Copywriting Ostrava

Vtáhnutí do děje – Abych mohla připravit obsahovou strategii, stanu se na chvíli součástí vašeho týmu. Občas budu úplně neviditelná, občas naopak budu zvědavě vyzdívat, jak to u vás přesně funguje, jak konkrétní služby probíhají či jak jednáte se zákazníky.

Eliška Reznerová - Copywriting Ostrava

Zpracování obsahové strategie – Příprava obsahové strategie probíhá několik dní až týdnů. Vždy záleží na domluveném rozsahu a délce období, na které se strategie připravuje.

Eliška Reznerová - Copywriting Ostrava

Předání výstupu a zpracování obsahu – Jakmile bude obsahová strategie hotová, pošlu vám ji e-mailem (či jiným dohodnutým způsobem). Ráda si s vámi také osobně projdu celý návrh od začátku do konce :-). V případě zájmu se mohu také pustit do samotné tvorby a její koordinace. V rámci copywritingu nabízím psaní článků, textaci webových stránek či přípravu příspěvků na sociální sítě. A tam, kam mé liščí služby nesahají, mohu domluvit jiné šikovné specialisty.

Eliška Reznerová - Copywriting Ostrava

Report – Po skončení stanoveného období zpracuji přehledný report s výsledky. Sepíšu, jak se jednotlivým kampaním či příspěvkům dařilo, kolik bylo vynaloženo prostředků na přípravu a propagaci a co strategie přinesla. 

Kolik taková obsahová strategie stojí?

Stejně jako na květiny nahlížím i na své klienty velmi individuálně. Každý má jiné potřeby a svá specifika. Je tedy velmi obtížné říct konkrétní částku jen tak z patra :-). Při návrhu ceny však vycházím z hodinové sazby 500 Kč/hod. Chcete-li vědět odhad ceny pro váš projekt, napište mi skrz kontaktní formulář na konci stránky.

Ukázky prací

Články

Textace web. stránek

Sociální sítě

Návrhy domén

Kontaktní formulář​

Chcete zkrotit neposedný obsah a dát mu hravou formu, která zaujme? Napište mi na eliska@rezavaliska.cz nebo přes kontaktní formulář. Společně, ať už online, nebo nad šálkem dobrého čaje, najdeme cestu ze začarovaného (obsahového) lesa. Nebojte se, nekoušu :-).


Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Obsahová strategie
5 (100%) 1 vote